לראשונה • שיתוף פעולה בין איראן לארה"ב נגד דאעש

    דוד לזר | צילומים: צילום מסך, ואתר רשמי No Comments on לראשונה • שיתוף פעולה בין איראן לארה"ב נגד דאעש
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המאבק חובק העולם בארגון הטרור הקיצוני 'המדינה האסלאמית' – דאעש, מביא לחיבור נדיר בין איראן לארה"ב.

    רשת BBC הפרסית דיווחה היום (שישי) בשם מקורות באיראן כי מנהיגה הרוחני של איראן האייתולה עלי חמינאי אישר לראשונה לבצע מבצע משותף עם ארצות הברית כחלק מהמאבק בארגון הטרור דאעש בצפון עיראק.

    לפי הדיווח, חמינאי הסמיך לכך את מפקד כוח "קודס" של משמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני. בכדי לתאם פעולה צבאית משותפת עם ארה"ב.

    במקביל, פורסמה ברשת תמונה שבה נראה לכאורה סולימאני בעיר אמרלי שמצפון לבגדאד בזמן התקיפות מהאוויר שביצעה ארצות הברית במטרה להדוף את לוחמי דעאש שצרו על העיר במשך כחודשיים. התמונה פורסמה תחילה בחשבון טוויטר שמזוהה עם חיזבאללה. לרשת אף הועלה סרטון שבו סולימאני נראה לכאורה רוקד עם לוחמי מיליציה שיעית בקרבת העיר, לאחר כיבושה מידי דאעש.

    1771547-5

    השבוע ביום שני פרסם ה"ניו יורק טיימס" האמריקני דיווח שכותרתו "בנות ברית בלתי אפשריות בקרב בעיראק", העיתון דיווח כי האינטרס המשותף של ארצות הברית ואיראן לפגוע בדאעש הביא את שתי המדינות לשתף פעולה לראשונה בשדה הקרב בצפון עיראק. כשארה"ב תוקפת מהאוויר בזמן שמליציות שיעיות הקשורות לאיראן פועלות על הקרקע.

    כמובן, שהאמריקנים והאיראנים אינם מדברים באופן פומבי על שיתוף פעולה גלוי, ובממשל אובמה הדגישו שאין כל תיאום. גורמים בכירים בוושינגטון אף מקפידים להבהיר שארה"ב פועלת בשיתוף פעולה עם הצבא העיראקי וכוחות הביטחון הכורדים נגד אנשי דאעש.



    0 תגובות